ماکان آریا پارسا – نابغه کسب و کار در ایران

دسته‌بندی: اخبار
تاریخ: 23 تیر 1400
بازدید: ۶,۰۵۷ views
دکتر ماکان آریا پارسا در دفتر شخصی خود
  • ماکان آریا پارسا متولد 1365 از اصفهان کارآفرین، بیزنسمن، نویسنده و مترجم که در این مقاله اموزشی قصد داریم موفقیت‌های ایشان را بررسی کنیم. البته همه می‌دانیم که موفقیت نه تصادفی است و نه بدون چالش و مشکل. از همین روی چالش‌هایی که ماکان آریا پارسا در رسیدن به اهداف‌ش با آن مواجه بوده است را نیز، بررسی کرده‌ایم. اگر شما هم به دنبال رشد کسب و کارتان هستید و یا می‌خواهید زودتر به اهداف بلندپروازانه تان برسید، مطالعه این بیوگرافی از دکتر ماکان آریا پارسا را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید.

    سال‌های اول زندگی ماکان آریا پارسا

    متاسفانه ما معمولا با دیدن افراد موفق و دستاوردهای شان، اینگونه فکر می‌کنیم که این افراد بدون تلاش و از روی شانس به این جایگاه رسیده‌اند. درصورتی که از اگر واقع بین باشیم، متوجه می‌شویم که ما در طول مسیر پر چالش این افراد کنارشان نبودیم و چالش‌هایشان را ندیده ایم.

    سال های ابتدایی زندگی در بیوگرافی ماکان آریا پارسا نیز، برخلاف تصور عموم، در خانواده ای متوسط آغاز شده است. پس این تصور که ماکان آریا پارسا در خانواده‌ای متمول چشم به جهان گشوده است، منتفی است.

    ایشان نیز در عنفوان جوانی با سختی‌های زیادی مواجه شده‌اند. با وجود اینکه خانواده و زندگی معمولی داشته است، اما همیشه رویاهای بلندپروازانه‌ای در ذهن داشت.

    پدر دکتر آریا پارسا ارتشی و مادرش معلم بود. اما وی همیشه دوست داشت تاثیرات بزرگ و مهمی روی جامعه بگذارد. به همین دلیل بر خلاف میل و نظر خانواده، با رد زندگی کارمندی، قدم در راه جدیدی گذاشت.

    با اینکه نمی‌توان از نقش خانواده در موفقیت چشم پوشی کرد، اما نمی‌توان گفت تمام کارآفرینان و افراد موفق، خانواده‌ای پولدار و خوب داشته‌اند.

     

    راه اندازی اولین کسب و کار جدی دکتر آریا پارسا

    بلندپروازی های ماکان آریا پارسا در اوج جوانی‌اش به اجرایی شدن نزدیک و نزدیک تر می‌شد. ایشان اولین هدف خود را روی آموزش گذاشت و جرقه‌های جالبی هم در ذهنش زد.

    راه‌اندازی موسسه آموزش مجازی در کلان شهر اصفهان و دسترسی عموم مردم از سراسر کشور ایران، رویایی بود که ماکان آریا پارسا پس از مدت‌ها تلاش، برنامه ریزی و همت شبانه‌روزی آن را اجرایی کرد.

    البته یکی از رموز موفقیت آقای آریا پارسا این بود که هراسی از تجربه کردن و تست کارهای مختلف نداشت. ایشان مدعی است در طول مسیر کارهای مختلفی را امتحان کرد و هرگز از شکست نهراسید تا در نهایت توانست ایده خود را عملی کند.

    در نهایت ایشان موفق شدند آموزشی مجازی را در حوزه‌های بسیار متنوع برای عموم مردم با کمترین پیش‌نیاز راه‌اندازی کند. آموزش مجازی نه تنها در هر زمان و مکان برای افراد در دسترس است، بلکه مهارت‌هایی را به فراگیران آموزش می‌دهد که بازار کار خوب و آینده درخشانی دارند.

    چالش های مسیر موفقیت ماکان آریا پارسا

    همانطور که در بالا هم عنوان کردیم، هیچ موفقیتی بدون چالش و مواجه با موانع مختلف به دست نمی‌آید. پس همینجا این باور غلط را از ذهن تان پاک کنید. دکتر ماکان آریا پارسا، مدیریت موفقیت آمیز چالش‌ها و بحران‌ها در کسب وکار را به عنوان بخشی از دستاوردهای خود عنوان می‌کند.

    ایشان نیز تا به اهداف و موفقیت‌هایش برسد، نه تنها کارهای متنوع و مختلفی را امتحان کرده، بلکه بارها هم شکست خورده و شکست‌ها را به موفقیت تبدیل کرده است. خصوصا به عنوان یک کارآفرین موفق، قطعا موانع زیادی را پشت سر گذاشته. چرا که اگر پای درددل کارآفرینان بنشینید، متوجه مشکلات خاص آن‌ها می‌شوید. از گرفتن مجوزهای خاص گرفته تا تامین بودجه‌های مالی.

    به همین منظور، مهندس آریا پارسا نیز در ابتدای مسیر خود، کارهای مختلف مانند آموزش و تدریس سعی کرد، هزینه رسیدن به اهدافش را تامین کند. حتی در خاطرات ایشان عنوان شده است کار فروش برای شرکت‎‌‌های مختلف را هم انجام داده.

    از دیگر چالش‌هایی که این مدیر جوان با آن‌ها روبرو بود، سخت بودن ایجاد و توسعه ارتباطات در کسب و کار است.

    دیدگاه مدیریتی ماکان آریا پارسا

    به جرات می‌توان گفت ماکان آریا پارسا نبوغ مدیریتی دارد. با همین نبوغ خود توانسته صاحب یکی از بزرگترین هولدینگ‌ها در حوزه آموزش باشد.

    قطعا مدیریت کارمندان با تعداد بالا و پروژه‌های اجرایی متعدد نیازمند مهارت مدیریتی ویژه‌ای است. اما ایشان به دلیل تحصیلاتی که در این حوزه داشته است و البته آموزش‌هایی که دیده است و کتاب‌های مدیریتی زیادی که مطالعه کرده، دغدغه ای برای مدیریت ندارد.

    دکتر آریا پارسا

    از همین روی یکی از رازهای موفقیت ایشان را می‌توان همین مدیریت مدبرانه‌اس دانست. اگر ایشان یک مدیر مدبر نبود، قطعا در مقابل ناملایمتی‌ها، مشکلات و موانع دوام نمی‌آورد. اما همین دیدگاه مدیریتی ایشان به وی کمک کرده، در بحران‌ها بهترین تصمیم را بگیرد.

    مدیریت ریسک، مدیریت تعارض و مدیریت استراتژیک از سه حوزه مدیریتی مهمی هستند که مدیران رده بالا و موفق باید به خوبی با آن‌ها آشنا باشند. ماکان آریا پارسا نه تنها به خوبی با این حوزه‌ها آشنایی دارد، بلکه آموخته‌های خود را نیز در غالب کتاب‌های ترجمه شده و تالیفی، در دسترس علاقه مندان قرار داده.

    در ادامه مطلب و کمی پایین‌تر به کتب ایشان خواهیم پرداخت… .

    مروری بر افتخارات دکتر ماکان آریا پارسا

    ماکان آریا پارسا به عنوان یک جوان کارآفرین و مدیری مدبر بارها توانسته در حوزه‌های مختلف خوش بدرخشد. در ادامه مروری داریم بر چند مورد از افتخارات ایشان:

    • دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران
    • اخذ گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در دو سال متوالی
    • اخذ تقدیرنامه از ریاست محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت ایران
    • اخذ تقدیرنامه از ریاست محترم سازمان حمایت مصرف گنندگان و تولیدکنندگان
    • انتخاب به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات کشور
    • اخذ لوح سپاس منتخب پژوهشی و دانشجویی برتر از دانشگاه آزاد اسلامی
    • دریات لوح سپاس از دانشگاه پیام نور اصفهان
    • دریافت تندیس سپاس دستاورد برگزیده از سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور
    • اخذ تندیس سپاس نخستین سمینار هنگ شویی و چیدمان منزل

    علاوه بر این موارد، دکتر ماکان آریا پارسا سوابق آموزشی ملی و بین المللی زیادی هم دارند. برای مثال می‌توانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم:

    • اخذ گواهینامه DBA مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
    • اخذ گواهینامه MBA مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
    • اخذ گواهینامه دوره آموزشی کوتاه مدت دومین مجمع جهانی مدیریت مورد تایید دانشگاه تهران
    • اخذ گواهینامه دوره آموزشی کوتاه مدت اولین مجمع جهانی تبلیغات مورد تایید دانشگاه تهران
    • اخذ گواهینامه آموزشی دوره استراتژی تحول مورد تایید انجمن مدیران ایران
    • اخذ گواهینامه آموزشی دوره استراتژی تحول و موفقیت مدیریت سازمانی مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی

    آموزه‌هایی از ماکان آریا پارسا

    تا اینجا با مروری بر زندگینامه و سوابق دکتر دکتر آریا پارسا دریافتیم موفقیت‌هایی که ایشان کسب کرده‌اند اتفاقی نبوده و تلاش و پشتکار زیادی پشت آن است. پس حالا راحت‌تر و با اعتماد بیشتری می‌توانیم مسیری که ایشان طی کرده‌اند را نیز ما هم عبور کنیم.

    بهترین کار هم این است که آموزه‌هایی که افراد موفق به رایگان در اختیار ما می‌گذارند، در زندگی خود به کار بگیریم. ماکان آریا پارسا در موضوعات مدیریتی، بازریابی و فروش، کارآفرینی و روانشناسی صاحب نظر است. مثلا ایشان مقاله 8 مهارت مدیریتی که موفقیت کارآفرینان را چندبرابر می‌کند را طبق تجربیات طولانی خود در مدیریت، نگاشته است. نمونه ای از ویدئوهای آموزشی وی را می‌بینیم:

    توصیه می‌کنیم، ویدئوهای ایشان در این حوزه‌ها را در صفحه آپارات دکتر آریا پارسا مشاهده کنید.

    در ادامه به برخی از توصیه های ایشان راجع به نحوه انجام مذاکره صحبت می کنیم:

    تقویت هوش هیجانی برای اجرای تکنیک های مذاکره

    یکی از بهترین و مهم ترین تکنیک های موجود در مذاکرات تقویت هوش هیجانی می باشد. باید به این مورد بسیار بیشتر توجه داشته و آن را با روش های مختلف تقویت نمود. هرچه تسلط شما بر احساساتتان بالاتر رود قطعا می توانید راحت تر از این ویژگی استفاده کنید. تسلط بر روی احساسات باعث تقویت هوش هیجانی شما خواهد شد. هوش هیجانی در هر فرد اختصاصی بوده و با دیگر افراد کاملا متفاوت می باشد. افراد و مدیرانی که در این زمینه قوی تر می باشند، مذاکرات را با تسلط بهتر و بالاتری به پیش می برند. در هر کسب و کاری و در هر موقعیتی شما می توانید به راحتی بالاترین تسلط را پیدا کنید. از هوش هیجانی به نفع خود استفاده کنید. احساسات مختلف همچون شادی، غم، ناامیدی و… در دنیای کارآفرینی به صورت گسترده ای به وجود می آیند.

    ماکان آریا پارسا نابغه کسب و کار در ایران

    هر زمان که شما بتوانید به راحتی احساسات خود را کنترل کنید و از آن ها در جهت درست استفاده کنید. قطعا تاثیرات مثبت را به وضوح مشاهده خواهید کرد. تاثیر این احساسات بر روابط شما نیز به صورت گسترده ای تغییر کرده و باعث پیشرفت شما خواهد شد. با توجه به رزومه و تجربه بسیار عالی دکتر ماکان آریا پارسا شما می توانید از ایشان برای تقویت هوش هیجانی خود کمک بگیرید. در این راه آریا پارسا تمام تلاش خود را کرده تا بتوانید به بهترین شکل ممکن هوش هیجانی خود را تقویت کنید. بعد از اینکه هوش هیجانی شما به خوبی تقویت شود می توانید مذاکرات خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

    اهمیت صبر در مذاکرات از نظر دکتر آریا پارسا

    یکی از تکنیک های بسیار عالی و کاربردی در هر نوع مذاکره ای صبر کردن می باشد. برای اینکه به راحتی بتوانید یک جمع بندی بسیار عالی را داشته باشید باید مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. پشت سر گذاشتن مراحل مختلف نیازمند صبر و بردباری می باشد. عجله در مذاکرات می تواند مانند یک سم بسیار خطرناک عمل کند. باید توجه داشته باشید که در هر نوع مذاکره ای عجله کردن می تواند باعث عدم توافق شما شود. زمانی که در یک جلسه مذاکره بیش از حد عجله دارید احساس نا امنی را به افراد و طرف مقابل القا خواهید کرد. باید توجه داشته باشید که این مورد می تواند آسیب های بسیار زیادی را برای کسب وکار شما به وجود بیاورد.

    با توجه به بررسی های صورت گرفته تعداد افراد موفق در کسب و کار های مختلف به صورت مستقیم با میزان صبر و بردباری آن ها سنجیده می شوند. اگر شما هم علاقه دارید که در مذاکرات خود موفق باشید باید از تکنیک صبر به خوبی استفاده کنید. دکتر ماکان آریا پارسا با توجه به تجربه خود در این زمینه می تواند به شما کمک کند. با توجه به سوابق موجود برای دکتر آریا پارسا می توان ایشان را به عنوان مناسب ترین فرد در دوره های آموزشی مذاکره در نظر گرفت. باید توجه داشته باشید که جلسات مذاکره ممکن است تا چندین ساعت به درازا کشیده شود. باید از تکنیک صبر به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

     

    کتاب‌های ترجمه شده ماکان آریا پارسا

    علاوه بر اینکه دکتر آریا پارسا به کتاب و کتابخوانی علاقه زیادی داشت، تمام آموزهای خود را چه در غالب دوره‌های آموزشی و چه در غالب کتب ارزشمند در اختیار افراد علاقه مند گذاشته است. از جمله کتاب‌های مهم و برجسته ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کتاب روابط فرد و سازمان
    • کتاب مدیریت کسب و کار نوپا
    • کتاب سیاحت و مهاجرت از دیدگاه اسلام
    • کتاب بازاریابی نوگرا
    • کتاب استوار
    • کتاب بازاریابی گوریلی
    • کتاب آسایش در آرامش

    کتاب‌های تالیفی و ترجمه شده ماکان آریا پارسا بیشتر در حوزه‌های مورد علاقه و تخصصی ایشان هستند. از آنجایی که به مدیریت علاقه خاصی دارند و البته استعداد درخشانی هم در این حوزه دارند، بیشتر دراین حوزه کتب شان را منتشر کرده‌اند.

    اما موضوعات روانشناسی نیز که مخاطب عام‌تری دارد هم در لیست کتب ایشان به چشم می‌خورد. برای مثال در کتاب «آسایش در آرامش» که نویسنده آن آلن و باربارا پیس هستند، با ترجمه دقیق و روان دکتر ماکان آریا پارسا مهارت‌هایی را می‌توانید فرا گیرید که در هر مکالمه‌ای، پیروز باشید.

    کتاب استوار به قلم نتونی رابینز و ترجمه روان مهندس آریا پارسا نیز راهکارهای فوق العاده برای کنترل خشم، اضطراب و استرس را در موقعیت‌های بحرانی به شما معرفی می‌کند.

    باورهای اجتماعی ماکان آریا پارسا

    طبیعتا از فردی به مانند دکتر ماکان آریا پارسا انتظار می‌رود، نسبت به مسائل روز جامعه، دغدغه‌های جوانان و مسائل بیکاری بی تفاوت نباشد. به هر حال زمانی که فردی به جایگاهی میرسد، توقعات از او نیز بیشتر و بر بار مسئولیتش افزوده می‌شود.

    خوشبختانه دکتر آریا پارسا، رسالت خویش را گم نکرده است و همواره تلاش می‌کند صدای مردم باشد و نیازها و خواسته‌های جامعه را به گوش مسئولین برساند. با نگاهی گذرا به صفحه آپارات و صفحه اینستاگرام ماکان آریا پارسا ویدئوهایی را از ایشان خواهید دید که همگی از دل جامعه بیرون آمده‌اند.

    برای مثال در جدیدترین ویدئو ایشان، موضوع فروش نخل‌های ایران به کشورهای عربی، با نگاه مدیریتی و دلسوزانه خاصی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین اگر علاقه‌مند به ویدئوهای آموزشی در حوزه مدیریت، بازاریابی و فروش هستید و یا به دنبال ویدئوهای انگیزشی هستید، حتما سری به شبکه‌های اجتماعی ایشان بزنید.

    ماکان آریا پارسا کیست؟

     

    یک آموزش از ماکان آریا پارسا در مورد نیروی اراده

    مهندس آریا پارسا تابه‌حال رویدادها و همایش‌های آموزشی مختلفی برگزار کرده که بخشی از آموزش‌های ایشان در مورد قدرت اراده را می‌خوانید و تکنیک‌هایی که می‌تواند اراده‌تان را بیشتر کند:

    1. خواب کافی داشته باشید
    2. مدیتیشن را دستکم نگیرید و تمرین مدیتیشن کنید
    3. تحرک داشته باشید؛ ورزش به‌شدت بر میزان اراده تأثیرگذار است
    4. غذاهای گیاهی مصرف کنید و سعی کنید گوشت کمتری بخورید
    5. کارهای مهم‌تر را اول انجام دهید؛ قورباغه را قورت بده!
    6. بعضی کارها را به عادت تبدیل کنید؛ راه ساخت عادات قوی را یاد بگیرید
    7. خود دلسوزی را تمرین کنید و خودتان را دوست داشته باشید
    8. دوروبرتان را با افرادی پر کنید که با شما خواسته‌های مشترک دارند و اهداف عالی در سر دارند

     

    سخن پایانی

    ضامن موفقیت‌های بزرگ، هدف‌گذاری، تلاش و پشتکار است. در این مطلب که نگاه موشکافانه‌ای به زندگی کاری و شخصی دکتر ماکان آریا پارسا داشتیم، حتما دریافتید که راه طولانی برای موفقیت دارید، اما قطعا این راه غیر ممکن نیست!

    این سخن از ماکان آریا پارسا یادتان باشد: “جاده‌های هموار، راننده‌های ماهری نمی‌سازند.” پس با امیدواری و عزمی راسخ برای رسیدن به اهداف خود، مانند دکتر ماکان آریا پارسا دست از تلاش بر ندارید.

    ما نیز در این مطلب علاوه بر مروری بر زندگی ایشان، سعی کردیم سوابق کاری، اجرایی و افتخارات و تندیس هایشان را هم مرور کردیم.

    سوالات متداول

    1– اولین کسب و کار ماکان آریا پارسا چه بود؟

    دکتر آریا پارسا کار حرفه ای خود را با راه اندازی موسسه آموزش مجازی آغاز کرد.

    2- دکتر آریا پارسا در مسیر کارآفرینی ش با چه چالش‌هایی مواجه بود؟

    کارآفرینان معمولا برای راه اندازی کسب و کارشان با مشکلاتی نظیر تامین بودجه ملی و اخذ مجوزهای متعدد مواجه هستند که ماکان آریا پارسا نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

    3- سه مبحث مدیریتی مهم از دیدگاه [ماکان آریا پارسا] چیست؟

    مدیریت ریسک، مدیریت تعارض و مدیریت استراتژیک از سه حوزه مدیریتی مهمی هستند که برای ماکان آریا پارسا از اهمیت زیادی برخوردارند.

    4- جدیدترین افتخاری که دکتر ماکان آریا پارسا کسب کرده است، چه بوده؟

    دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب‌ها:

    مازیار کیانی مقدم

    دیدگاه‌ها

    علی در ۱۹ دی ۱۴۰۰ گفته:

    سلام
    نکات جالبی بود

    پاسخ

      لیلی عباسی در ۱۹ دی ۱۴۰۰ گفته:

      سلام علی جان
      سپاس از شما

      پاسخ

      لیلی عباسی در ۲۰ دی ۱۴۰۰ گفته:

      سلام
      سپاس از نگاه شما

      پاسخ

    تینا در ۳ اسفند ۱۴۰۰ گفته:

    اگر ماکان آریا پارسا کلاس های آموزش کسب و کار برگزار کنند باید حتما شرکت کرد. فوق العاده هستن.

    پاسخ

    آرش جم در ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ گفته:

    هر مدیری باید این سه حوزه مدیریت ریسک، مدیریت تعارض و مدیریت استراتژیک را خوب بلد باشه. ماکان آریا پارسا هم خبره این کاره

    پاسخ

    businesscoach در ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ گفته:

    کتاب بازاریابی گوریلی رو خوندم که داستان یکی از شرکت های خفن هست. خیلی کتاب خوبیه و توی زمینه بازاریابی به علاقه مندان توصیه ش میکنم. ممنون از دکتر آریا پارسا

    پاسخ

    زهرا در ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ گفته:

    👏🏻👏🏻👏🏻

    پاسخ

    کلیه حقوق برای وب سایت انتشارات پارسیان دانش پندار محفوظ میباشد.