راه‌های رسیدن به نبوغ مدیریتی

دسته‌بندی: اخبار
تاریخ: 17 اسفند 1400
بازدید: ۱,۲۴۶ views
نبوغ
  • برای اینکه بتوانید در ‌کسب‌وکار خود به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنید، حتما باید نبوغ مدیریتی تان را آشکار سازید. به صورت کلی راه‌های متعددی برای رسیدن به موفقیت در کارآفرینی وجود دارد که همه آن‌ها به موضوع نبوغ مدیریتی مربوط ‌می‌شود.

    در واقع اگر شما ‌می‌خواهید در این مورد تسلط پیدا کنید، بهتر است که از آموزش‌های ویژه ماکان آریا پارسا بهره ببرید. برای اینکه بتوانید راحت تر با راه‌های رسیدن به نبوغ مدیریتی آشنا شوید، حتما این مطلب ویژه را تا انتها مطالعه کنید.

     

    مدیریت

     

    متفاوت فکر کردن را یاد بگیرید

    یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد تمایز بین شما و سایر رقبایتان ‌می‌شود،‌ تفاوت در‌اندیشه شما است. برای اینکه درک درستی از این موضوع داشته باشید بهتر است که به کسب و کارهای مختلف نگاهی بیندازید. اگر دقت خود را کمی بیشتر کنید متوجه خواهید شد که متفاوت فکر کردن راز موفقیت بیزینس‌های بزرگ است که شاید شما از این موضوع غافل هستید.

    طبق بررسی‌هایی که تا به حال انجام شده است، ایجاد یک فکر متفاوت ‌می‌تواند موفقیت شما در جنبه‌های مختلف را به راحتی تضمین کند.

    اگر شما هم مثل بقیه فکر کنید،‌ در نهایت همان چیزی را به دست ‌می‌آورید که دیگران به دست آورده‌اند. به همین جهت تلاش کنید تا پدیده‌های مختلف را با نگاه خاص خود ببینید. در واقع شما باید پنجره‌ای جدید به روی ذهن خود باز کنید تا نبوغ ذهنی شما اجازه رشد و پیشرفت را به شما بدهد.

    امروزه بسیاری از کسب‌وکار‌ها به دلیل داشتن یک مدیر نابغه در حال پیشروی هستند که شما هم ‌می‌توانید یکی از همین افراد مهم باشید. متفاوت فکر کردن راز نبوغ در مدیریت است پس آن را جدی بگیرید تا شما هم به یک کارآفرین موفق و درجه یک تبدیل شوید.

     

    انعطاف پذیری؛ شاخص اصلی نبوغ مدیریتی

    یکی از مواردی که معمولا کمتر کسی به آن در مدیریت دقت ‌می‌کند انعطاف‌پذیری است. یک مدیر نابغه به خوبی از این موضوع آگاهی دارد که دنیای ‌کسب‌وکار پر از تغییرات است. اگر یک مدیر نتواند انعطاف‌پذیری را در وجود خود ایجاد کند، به طور قطع شرایط ‌کسب‌وکار فشارهای زیادی به او وارد ‌می‌کند.

    انعطاف‌پذیری معمولا در برخورد با کارمندان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این احتمال وجود دارد که یکی از کارمندان شما خطایی مرتکب شود. در چنین شرایطی شما باید از خود انعطاف‌پذیری نشان دهید و رفتار سنجیده‌ای داشته باشید.

    فراموش نکنید که خشم و عصبانیت از بزرگ‌ترین دشمنان در ‌کسب‌وکار هستند پس آن‌ها را کنار بگذارید. در واقع هر چقدر که شما انعطاف‌پذیرتر باشید، به همان نسبت نیز نبوغ مدیریتی بیشتری خواهد داشت.

    اگر شرایط سختی از محیط برای شما ایجاد شد، بهتر است که با برنامه‌ریزی درست و منطقی این کار را پیش ببرید. در حال حاضر بسیاری از مدیران با کمک نبوغ مدیریتی خود توانسته‌اند مراحل موفقیت را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند پس شما هم از این امکان به نفع خود استفاده کنید.

     

    نبوغ

     

    نقش تلاش و پشتکار در نبوغ مدیریتی

    وقتی حرف از نبوغ مدیریتی ‌می‌شود، هر کس آن را به یک موضوع خاص نسبت ‌می‌دهد. اکثر افراد فکر ‌می‌کنند که هر کسی استعداد بیشتری داشته باشد،‌ بهتر ‌می‌تواند به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کند. طبق بررسی‌هایی که تا به حال صورت گرفته است، بسیاری از کسانی که به موفقیت‌های بزرگ در کارآفرینی دست یافته‌اند دارای استعداد خاصی نبوده‌اند.

    وقتی به خوبی عملکرد این افراد موفق را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که تلاش و پشتکار نقش بسیار مهمی در موفقیت آن‌ها ایفا می‌کند. اگر شما دارای یک استعداد خاص باشید ولی برای آن هیچ تلاشی نکنید،‌ مسلما محکوم به شکست خواهید بود.

    با توجه به مواردی که به شما گفته شد، همواره سعی و کوشش بیشتری به خرج دهید تا نتایج شما نیز درخشان شود. در حال حاضر بسیاری از مدیران ‌کسب‌وکارموفق شده‌اند که به جایگاه‌های بزرگی دست پیدا کنند.

    مسلما اگر شما هم تلاش و کوشش خود را بالاتر ببرید، نبوغ مدیریتی شما بیش از هر زمان دیگری خود را نشان خواهد داد. دکتر ماکان آریا پارسا نیز همواره بر روی نقش اصلی تلاش و کوشش در موفقیت تاکید دارد و از شما می‌خواهد که این موضوع را جدی بگیرید.

     

    ماکان آریا پارسا

     

    تقویت نبوغ مدیریتی با تصویرسازی ذهنی

    احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید به یک جایگاه مشخص در ‌کسب‌وکار برسید و آن را در ذهن خود مجسم کنید. اگر شما با همه مدیران نابغه صحبت کنید،‌ متوجه خواهید شد که همه آن‌ها تصویرسازی ذهنی را در بالاترین کیفیت ممکن انجام داده‌اند.

    زمانی که ‌می‌خواهید به یک جایگاه مهم در ‌کسب‌وکارخود برسید، باید ابتدا آن را در ذهن خود ببینید تا در دنیای بیرون شما تحقق پیدا کند. وقتی که شما به صورت مرتب تصویرسازی ذهنی انجام ‌می‌دهید،‌ نبوغ مدیریتی شما نیز کم کم رشد خواهد کرد. در حال حاضر راه‌های مختلفی برای تصویرسازی ذهنی وجود دارد که شما ‌می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه امتحان کنید.

    شما باید در تصویر ذهنی خود همه چیز را به صورت واضح و مشخص ببینید تا امکان تحقق آن برای شما هم وجود داشته باشد. متاسفانه بخش زیادی از مدیران از این موضوع بی‌خبر هستند و از قدرت تصویرسازی ذهنی استفاده نمی‌کنند.

    با توجه به فواید زیادی که در این تکنیک نهفته است،‌ حتما از آن به صورت ویژه بهره برداری کنید. شاید برای شما جالب باشد ذهن تان نمی‌تواند تفاوتی میان حقیقت و خیال قائل شود. به همین جهت وقتی شما تصویرسازی انجام ‌می‌دهید، کم کم شرایط محقق شدن آن در واقعیت نیز به وجود خواهد آمد. مسلما استفاده از این راه باعث رشد بیشتر نبوغ مدیریتی شما خواهد شد.

    سخن پایانی

    رشد و پیشرفت هر بیزینسی به صورت مستقیم به عملکرد مدیر آ‌ن بستگی دارد. هر چقدر که مدیر ‌کسب‌وکار دارای‌اندیشه روشن‌تری باشد، به همان نسبت نیز احتمال موفقیت بالاتر خواهد رفت. در بین روش‌های متعددی که برای رسیدن به رشد در ‌کسب‌وکار پیشنهاد ‌می‌شود، بدون شک نبوغ مدیریتی از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود.

    در صورتی که شما در این مورد آگاهی داشته باشید،‌ مسلما ‌کسب‌وکار شما نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا ‌می‌کند. دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یکی از کارآفرینان برتر کشور، ‌می‌تواند آموزش نبوغ مدیریتی را به شما بدهد پس در این مورد نگرانی نداشته باشید.

    سوالات متداول

    1. چرا نبوغ مدیریتی در کارآفرینی مهم است؟

    به صورت کلی ‌کسب‌وکار دغدغه‌های زیادی دارد که برای حل کردن این مسائل حتما باید نبوغ مدیریتی در صاحب ‌کسب‌وکاروجود داشته باشد.

    2. چطور نبوغ مدیریتی خود را تقویت کنیم؟

    بهترین راه برای تقویت نبوغ مدیریتی آموزش دیدن درست و حرفه‌ای است. اگر شما آموزش‌ها را به درستی اجرا کنید،‌ مسلما از این جهت قدرت بسیار زیادی پیدا خواهید کرد.

    3. آیا نبوغ مدیریتی ذاتی است؟

    شاید برخی از افراد به صورت ذاتی دارای این ویژگی‌ها باشند ولی خوشبختانه این نبوع حالت اکتسابی دارد و با آموزش‌های درست و به موقع ساخته خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب‌ها:

    سودابه قدیری

    دیدگاه‌ها

    کلیه حقوق برای وب سایت انتشارات پارسیان دانش پندار محفوظ میباشد.