چطور در مقام رهبری تیم، قدرتمند بمانیم؟

دسته‌بندی: اخبار
تاریخ: 20 فروردین 1401
بازدید: ۱,۳۱۴ views
چطور در مقام رهبری تیم، قدرتمند بمانیم؟
  • داشتن مهارت‌های رهبری برای یک صاحب کسب‌و‌کار از نان شب هم واجب‌تر است. اگر شما به تمامی‌کسب‌و‌کارهای بزرگ و موفق نگاه کنید، متوجه خواهید شد که در همه آن‌ها یک رهبر موفق حضور دارد.  با توجه به چالش‌های زیادی که در کسب‌و‌کار دیده می‌شود،  به شما توصیه می‌کنیم که حتماً مهارت‌های رهبری را تقویت کنید. دکتر میثم شکری ساز اعتقاد دارد که مهارت‌های رهبری آموختنی هستند. در این مطلب موارد بیشتری را درباره رهبری تیم بیان می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

     

    چطور در مقام رهبری تیم، قدرتمند بمانیم؟

     

    توانایی برقراری ارتباط با دیگران

    مهم‌ترین مهارتی که باید در یک رهبر وجود داشته باشد توانایی برقراری ارتباط با دیگران است. اگر احساس می‌کنید که در این زمینه دارای ضعف هستید، هر چه سریع‌تر از راه‌های مختلفی برای یادگیری ارتباطات استفاده کنید. یک رهبر تیم باید ارتباط نزدیکی با تک به تک اعضای تیم برقرار کند تا نتیجه این ارتباط به سود کل کسب‌و‌کار باشد. همچنین یک رهبر واقعی باید ارتباطات خود با مشتریان را نیز سر و سامان دهد.

    اگر شما ارتباط خود با کارکنان و مشتریان را به خوبی مدیریت کنید، مسلماً نتایج فوق العاده ای برای شما ایجاد خواهد شد. متاسفانه در بسیاری از موارد دیده شده است که صاحبان کسب‌و‌کار در این زمینه ضعف دارند که این امر ضربه‌های زیادی به آن‌ها خواهد زد. برای اینکه بتوانید ارتباط موثری با دیگران برقرار کنید، در ابتدا باید شخصیت طرف مقابل خود را به خوبی بشناسید. وقتی که شما توانستید این شناخت را  حاصل کنید، نوع رفتار خود را بر اساس برخورد طرف مقابل تنظیم خواهید کرد. این کار به شما کمک می‌کند تا روابط بهتری را در جریان رهبری خود تجربه کنید.

     

    آشنایی با یک کارآفرین موفق و جوان؛ در لینک زیر بیشتر بخوانید:

    میثم شکری ساز

     

    نقش اعتماد به نفس در رهبری تیمی

    کسی که به عنوان یک رهبر در کنار تیم قرار می‌گیرد،‌ باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که یکی از آن‌ها اعتماد به نفس است.  مسلماً کسی که اعتماد به نفس خوبی ندارد نمی‌تواند رهبر خوبی هم باشد. از همین جهت شما باید اول از هر چیز اعتماد به نفس را در وجود خود  بیشتر کنید تا تیم شما هم عملکرد بهتری داشته باشد. در واقع تا زمانی  که خود شما به خودتان احترام نگذارید،‌ مسلماً اعضای تیم شما هم همینگونه رفتار می‌کنند که این موضوع به ضرر شما خواهد بود.

    سعی کنید تا جایی که امکان دارد اعتماد به نفس خود را افزایش دهید خود را از این لحاظ تقویت کنید. نکته جالب این است که اعضای تیم شما هم متوجه اعتماد به نفس شما هستند. دکتر میثم شکری ساز نیز بر این باور است که اعتماد به نفس نقش بسیار زیادی در رهبری تیمی‌دارد و باید از این لحاظ خود را به خوبی تقویت کنید. سعی کنید تمرکز خود را بر روی نکات مثبت خود بگذارید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل شود. همواره تمام تلاش خود را بکنید تا به بهترین دستاوردهای ممکن برسید.

     

    چطور در مقام مدیریت تیم، قدرتمند بمانیم؟

     

    مسئولیت‌پذیری؛  مهم‌ترین راز رهبری تیم

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک رهبر موفق باید داشته باشد مسئولیت‌پذیری است. در واقع اگر بتوانید مسئولیت‌پذیری را در وجود خود تقویت کنید، بدون شک به یک رهبر  واقعی تبدیل خواهید شد. مدیریت کردن یک تیم و جلو بردن آن نیازمند تلاش و همت زیادی است که باید آن را به کار ببندید. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که حتماً روحیه مسئولیت را در وجود خود پرورش دهید. به صورت کلی در محیط کسب‌و‌کار نیز  چالش‌های بسیار زیادی به وجود می‌آید. فقط یک انسان مسئولیت‌پذیر می‌تواند از این مراحل عبور کند که شما هم یکی از همین افراد هستید.

    هر چقدر که مهارت‌های خود را تقویت کنید، به همان نسبت نیز به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید که شما مسئول شرایط به وجود آمده در تیم خود هستید. اگر حس می‌کنید که شرایط باب میل شما نیست،‌ مسئولیت آن را قبول کنید و برای تغییر شرایط موجود دست به کار شوید. با توجه به اینکه در برخی موارد شرایط برای تیم سخت می‌شود،‌ فقط یک انسان مسئولیت‌پذیر می‌تواند این شرایط سخت و نفس گیر را پشت سر بگذارد.

     

    تنفیذ اختیارات به اعضای تیم

    یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک رهبر توانمند و قوی انجام می‌دهد این است که  تنفیذ اختیارات به اعضای تیم انجام می‌دهند.  متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار فکر می‌کنند که باید خودشان همه کارها را انجام دهند تا همه چیز به خوبی پیش برود. این در حالی است که یک رهبر واقعی وظایف را بین اعضای تیم تقسیم می‌کند. شما باید به عنوان یک رهبر به اعضای تیم خود اعتماد کنید تا بهترین شرایط ممکن را برای شما به وجود بیاورند.

    زمان برای هر کسی دارای  محدودیت است و یک نفر نمی‌تواند به این حجم بالا از کارها برسد. به همین جهت به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً کارهایی که امکان پذیر است را به سایر اعضای تیم بسپارید تا آن‌ها را با دقت هر چه تمام انجام دهند. وقتی که مسئولیت‌ها بین اعضای تیم تقسیم می‌شود، سرعت انجام کارها نیز بیشتر خواهد شد که این مورد به نفع شما خواهد بود.

    فراموش نکنید که بخش زیادی از مشکلاتی که در تیم ایجاد می‌شود مربوط به عدم رهبری درست است. بر همین اساس حتماً یک برنامه ویژه برای تنفیذ اختیار داشته باشید تا حجم فشار کاری از روی شما برداشته شود. شما فقط کارهایی را انجام دهید که سایر اعضای گروه از عهده آن برنمی‌آیند. در این حالت همه چیز به بهترین شیوه ممکن جلو می‌رود و نتیجه کار عالی خواهد بود.

     

    چطور در مقام رهبری تیم، قدرتمند بمانیم؟ نگاه میثم شکری ساز

     

    سخن پایانی

    امروزه رهبری کردن تیم‌ها یک مهارت مهم و تاثیرگذار در کسب‌و‌کار است. هر کسی که بتواند این مهارت خاص را به دست بیاورد،‌ مسلماً شرایط فوق العاده ای را برای کسب‌و‌کار خود رقم می‌زند. طبق بررسی‌هایی که تا به حال انجام شده است، تمامی‌کسب‌و‌کارهای موفق یک رهبر قدرتمند داشته‌اند. دکتر میثم شکری ساز نیز بر نقش ویژه رهبری تاکید دارد و همواره سعی می‌کند تا رهبران موفق را برای کسب‌و‌کار آموزش دهد. در این مطلب مهم‌ترین نکات برای تبدیل شدن به یک رهبر قدرتمند بیان شد. شما می‌توانید با استفاده از این اصول به مراحل بالایی در زندگی خود برسید.

     

    سؤالات متداول

    1. نقش رهبری در کسب‌و‌کار چیست؟

    تمامی‌فعالیت‌های یک کسب‌و‌کار تحت نظر مدیر آن انجام می‌شود. حال اگر مدیر دارای مهارت‌های رهبری باشد، کسب‌و‌کار روند رو به رشدی را تجربه خواهد کرد.

    1. توان رهبری چگونه به دست می‌آید؟

    خوشبختانه رهبری یک مهارت محسوب می‌شود و شما می‌توانید آن را بیاموزید. هرچه بیشتر برای یادگیری این مهارت‌ها تلاش کنید،‌ نتایج بهتری را در کسب‌و‌کار خود خواهید داشت.

    1. تأثیر رهبری در موفقیت تیم چقدر است؟‌

    به صورت کلی مهم‌ترین عامل موفقیت یک تیم در رهبر آن خلاصه می‌شود. زمانی که رهبر کسب‌و‌کار تلاش خود را برای موفقیت چند برابر کند، مسلماً سایر اعضای تیم نیز از او تبعیت می‌کنند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب‌ها:

    سعید عباسی

    دیدگاه‌ها

    کلیه حقوق برای وب سایت انتشارات پارسیان دانش پندار محفوظ میباشد.