معرفی جامع رشته MBA | ام بی ای را بهتر بشناسید!

دسته‌بندی: اخبار
تاریخ: 18 اسفند 1400
بازدید: ۱,۰۶۶ views
رشته MBA را بیشتر بشناسید
  • زمانی که صحبت از آن می‌شود که شخصی قصد ادامه تحصیل به خصوص در زیرمجموعه‌های مدیریت را دارد، رشته MBA یکی از عناوین پرتکرار به شمار می‌رود. در واقع می‌توان گفت که رشته MBA به کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی اشاره داشته و شخص می‌تواند برای این که تحصیلات آکادمیک در زمینه مدیریت و رهبری یک سازمان را داشته باشد این رشته را انتخاب کند.

    همچنین سازمان‌ها زمانی که علاقمند به استخدام مدیرعامل هستند، می‌توانند اشخاصی را انتخاب کرده و استخدام نمایند که MBA را به عنوان رشته تحصیلی خود پشت سر گذاشته‌اند. با این وجود شاید برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده باشد که چطور می‌توانیم در رشته MBA به موفقیت برسیم و آیا اصولا پشت سر گذاشتن تحصیلات آکادمیک در این حوزه می‌تواند ثمر بخش باشد؟ این سوالی است که ما در قصد داریم در ادامه مقاله به آن پاسخ دهیم.

    استفاده از تجربیات دکتر میثم شکری ساز در این حوزه نیز می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود. پس در صورتی که قصد دارید به عنوان یک کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی به کار خود ادامه دهید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله همچنین اطلاعاتی را در زمینه یکی از اشخاص موفق در زمینه MBA یعنی دکتر میثم شکری ساز را به شما معرفی خواهیم کرد.

     

    رشته MBA را بیشتر بشناسید

     

    چرا باید در رشته MBA تحصیل کنیم؟

    زمانی که شخص مدرک MBA دریافت می‌کند، به عنوان کارشناس ارشد رشته مدیریت بازرگانی شناخته می‌شود. شخص می‌تواند با این سطح از علم در زمینه شبکه سازی و راه‌اندازی کسب و کارها موفق عمل کند و علم مورد نیاز در این زمینه را خواهد داشت.

    نباید از یاد برد که موقعیت شغلی برای تمامی‌کسانی که در رشته MBA تحصیل کرده‌اند در کشورمان و حتی در جهان بسیار زیادی می‌باشد. اما شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای شما پیش آمده باشد آن است که آیا MBA برای کسانی مناسب است که به دنبال شغلی آماده (کارمندی) هستند؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

    یکی از مهم‌ترین فواید تحصیل در رشته MBA را می‌توان ایجاد تفکر کارآفرینی دانست. در واقع شخص می‌تواند دیدگاه وسیعی در زمینه راه‌اندازی ‌کسب‌وکار به دست آورده و از آن در راستای پیشبرد اهداف خود در زندگی استفاده کند.

    البته که پشت سر گذاشتن دوره MBA به تنهایی نمی‌تواند این ذهنیت را در فرد به طور کامل ایجاد کند و وی را آماده برای راه‌اندازی ‌کسب‌وکار شخصی کند. اما این رشته می‌تواند در نهایت به شخص فرصت بدهد که بتواند ‌کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند.

     

    رشته MBA را بیشتر بشناسید

     

    انتظاراتی که از رشته MBA می‌توان داشت چیست؟

    به طور کلی می‌توان گفت که شخص می‌تواند با تحصیل در رشته MBA خود را برای ورود به بازار کار آماده کند. هر دانشگاه و مرکز آموزشی نسبت به ارائه برنامه خاصی برای این رشته اقدام کرده است. یک الی دو سال تحصیل به صورت تمام وقت در رشته MBA می‌تواند شخص را برای ورود به بازار کار آماده کند.

    همچنین به این دلیل که بیشتر کلاس‌ها به صورت تئوری برگزار می‌شوند، امکان شرکت به صورت آنلاین در دوره‌ها وجود دارد. در واقع مرکز آموزشی می‌تواند برنامه مدونی که از سوی افراد فعال در این حوزه وجود دارد را پیاده سازی کند و همین امر باعث می‌شود که شخص بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

    گرایش‌های مختلفی برای رشته MBA در نظر گرفته شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازاریابی، اقتصاد، امور مالی و همچنین حسابداری اشاره نمود. شما در طول دوره تحصیلی خود در این رشته می‌توانید ایده‌ها و ترفندهایی را یاد بگیرید که در بازار کار و به خصوص در پست‌های مدیریتی می‌تواند برای شما مفید واقع شود. شخص می‌تواند مهارت‌های بازاریابی، استراتژی و مدیریت راهبردی را در این دوره‌ها پشت سر گذاشته و برای ورود به بازار کار و یا ایجاد ‌کسب‌وکار خود آماده شود.

     

    پس از فارغ التحصیلی رشته MBA چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

    اشخاصی که در رشته MBA در حال تحصیل هستند می‌توانند پس از این که دوره‌های مدیریت خود را پشت سر گذاشتند برای کسب تجربه و علم به روز بازار وارد بازار کار شده و در سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند. افرادی که دوره‌های رشته MBA را به صورت کامل پشت سر گذاشته‌اند و تئوری‌های آموزش دیده را نیز با کسب تجربه در سازمان‌ها فرا گرفته‌اند، می‌توانند دیدگاه بزرگتری داشته باشند و ‌کسب‌وکار مخصوص خود را ایجاد کنند.

    یکی از فواید تحصیل در رشته MBA را می‌توان افزایش اطلاعات در حوزه مدیریت دانست. در واقع شخص قادر است فراتر از موضوع کسب‌وکار، مدیریت را به صورت اصولی انجام دهد. احتمال شکست در راه‌اندازی پروژه برای اشخاصی که در این رشته تحصیل کرده‌اند بسیار پایین است و تنها کافیست که در حوزه تحصیلی خود اطلاعات لازم را داشته باشید.

    در صورتی که می‌خواهید با یکی از افراد فعال در آموزش حوزه MBA بیشتر آشنا شوید و بتوانید خود را برای ورود به این رشته بیشتر آماده کنید، در ادامه با ما همراه باشید. دکتر میثم شکری ساز به عنوان یکی از اشخاص موفق در این زمینه به شمار می‌رود و می‌تواند به شما در این حوزه کمک بسیار زیادی نماید.

     

    رشته MBA در آموزشگاه میثم شکری ساز

     

    کمک‌های دکتر میثم شکری ساز در حوزه ورود به رشته  MBA

    دکتر میثم شکری ساز را می‌توان یکی از اشخاصی دانست که امروزه در کشور به عنوان یک فرد موفق شناخته شده و با کارآفرینی و ارائه دوره‌های راه‌اندازی موفقیت در ‌کسب‌وکار بیشتر شناخته می‌شود. جالب است بدانید که ایشان به عنوان یک مدیر و کارآفرین فاخر ایرانی، خود دو بار مدرک MBA را از دانشگاه ایرانی و آلمانی دریافت کرده است. همین امر باعث می‌شود که تسلط ایشان بر موضوع علاوه بر مسائل مربوط به داخل کشور، در حوزه بین المللی نیز بسیار مناسب باشد.

     

    سخن پایانی

    رشته MBA را می‌توان یکی از مهم‌ترین رشته‌های حوزه مدیریت دانست که امروزه علاقمندان بسیاری را در کشور به خود جذب کرده است. این رشته در سراسر کشور مورد نیاز بوده و همواره دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل روی به گذراندن دوره MBA می‌آورند.

    ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص این رشته و بازار کار در اختیار شما قرار دهیم. همچنین با فواید تحصیل در این رشته بیشتر آشنا شدیم و دکتر میثم شکری ساز )استاد حوزه (MBA را نیز به شما معرفی کردیم. قطعا شرکت در دوره‌ها و استفاده از کتاب‌های ایشان برای تمامی‌کسانی که علاقمند به این حوزه تحصیلی می‌باشند یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شمار می‌رود.

     

    سوالات متداول

    1. رشته MBA چیست؟

    این رشته در واقع معادل گذراندن دوره رشته مدیریت بازرگانی در سطح کارشناسی ارشد به شمار می‌رود.

    1. با پشت سر گذاشتن رشته MBA چه چیز در انتظارمان است؟

    شما می‌توانید اطلاعات لازم و کافی در حوزه مدیریت پروژه‌ها را به دست بیاورید، در سازمان‌ها مشغول به کار شوید و یا حتی می‌توانید در سازمان‌ها به عنوان مدیرعامل فعالیت داشته باشید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب‌ها:

    سعید عباسی

    دیدگاه‌ها

    کلیه حقوق برای وب سایت انتشارات پارسیان دانش پندار محفوظ میباشد.