مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کارهای نوپا چیست؟

دسته‌بندی: اخبار
تاریخ: 31 فروردین 1401
بازدید: ۱,۷۶۳ views
  • کسب و کارهای نوپا یا استارتاپ ها به تازگی و در سال‌های گذشته بسیار رونق داشته‌اند. در واقع به دلیل حمایت‌های دولتی که از این کسب و کارها می‌شود، نیاز مردم به خدمات یا محصولاتی که از سوی این کسب و کارها اداره می‌شود و سایر موارد، بسیاری به فکر راه اندازی یک کسب و کار نوپا می‌باشند. با این وجود شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که اصولاً یک مدیر چه مهارت‌هایی باید داشته باشد تا بتواند یک کسب و کار نوپا یا استارتاپ را به سرانجام برساند؟ این سوالی است که شاید برای بسیاری از ما به وجود آمده باشد و ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم. در این مقاله با شما همراه هستیم تا از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا در این خصوص توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

    باید در نظر داشت که تقریباً همه ما فکر می‌کنیم مدیریت کاری بسیار ساده است. به خصوص زمانی که صحبت از یک کسب و کار بسیار کوچک باشد، با اطمینان می گوییم که ما می‌توانیم نقش مدیریت را بر عهده بگیریم. این در حالی است که به خصوص در بیزنس های نوپا و استارتاپ ها چالش‌های مدیریتی بسیار ساده‌ای دارند. راهکارهای مدیریتی بسیار زیادی باید برای آن‌ها در نظر گرفته شود و همچنین توصیه‌ها و نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به صورت دقیق آن‌ها را بدانیم. در ادامه بیشتر در خصوص نکات مربوط به مدیریت کسب و کارهای نوپا با شما صحبت خواهیم کرد.

     

    مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کارهای نوپا چیست؟

     

    اعتماد به نفس و علاقه، دو رکن اولیه در مدیریت استارتاپ ها

    باید در نظر داشته باشید که اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین نیازها در یک سازمان به شمار می‌رود. در نظر داشته باشید که اگر یک مدیر بتواند اعتماد به نفس لازم را داشته باشد، کارمندان و پرسنل نیز می‌توانند با اعتماد به نفس بیشتری به کار خود مشغول شوند. با این وجود می‌توان گفت که اعتماد به نفس یکی از موارد و نکات بسیار مهم در زمینه مدیریت کسب و کارهای نوپا به شمار می‌رود. در کنار این مسئله باید مدیر به کار خود علاقه داشته باشد. در واقع زمانی که مدیر به کار خود علاقمند باشد و حوزه فعالیت باب میل خود را انتخاب کرده باشد، با دلگرمی به کار خود ادامه می‌دهد. در تصمیم گیری ها دقت و تمرکز لازم را خواهد داشت و همچنین بدون خستگی به ارتباط و تعامل با کارمندان خود می‌پردازد.

     

    مدیر یک استارتاپ باید قادر به برنامه ریزی باشد

    از دیگر مهارت‌هایی که یک مدیر برای کسب و کار نوپا باید داشته باشد را می‌توان برنامه ریزی دانست. در واقع زمانی که شما بتوانید برنامه ریزی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، می‌توانید به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کنید. نباید از یاد برد که تمامی اهدافی که به خاطر آن‌ها یک کسب و کار راه اندازی می‌شود، باید توسط مدیر برنامه ریزی های لازم انجام شود. در واقع می‌توان گفت که همین مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. در نظر داشته باشید که برنامه ریزی یک اولویت برای مدیران در زمینه مدیریت کسب و کار شخصی به شمار می‌رود و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. پس در صورتی که قصد دارید در این حوزه فعالیت داشته باشید، باید مهارت برنامه ریزی دقیق به صورت کوتاه مدت و بلند مدت را در خود بهبود بخشید. از یاد نبرید که باید قادر به نظارت بر اجرای برنامه در نظر گرفته شده نیز باشید.

     

    مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کارهای نوپا

     

    مسئولیت پذیر باشید

    از دیگر مهارت‌های یک مدیر را می‌توان مسئولیت پذیری دانست. در واقع شما زمانی می‌توانید به بهترین نتایج در زمینه مدیریت دست پیدا کنید که بتوانید مسئولیت کاری که انجام شده است را بپذیرید. باید در نظر داشته باشید که مسئولیت یک مدیر در یک کسب و کار نوپا بسیار زیاد است. در واقع شما باید بتوانید این کار را با دقت بسیار زیادی انجام دهید و در نظر داشته باشید که افراد مختلفی نیز باید در این مسیر شما را همراهی کنید. زمانی به موفقیت دست پیدا می‌کنید که بتوانید مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنید.

     

    روحیه بخش باشید و به کارکنان انگیزه بدهید

    مدیر خوب، روانشناسی بلد است. راهکارهای افزایش انگیزه در پرسنل را می‌داند. بلد است که چطور طرح‌های تشویقی برای کارکنان خود در نظر داشته باشد و در این راه همواره در حال تلاش می‌باشد. در نظر بگیرید که یک مدیر خوب باید بتواند تعامل خوبی را با دیگران داشته باشد. در این راه تلاش کند و در نهایت به نتایج مطلوبی دست پیدا کند. مهارت داشتن شخصیت کاریزماتیک و دوست داشتنی برای پرسنل، یکی از مهارت‌هایی است که به دست آوردن آن برای جوانان بسیار ساده است. پس می‌توان گفت که مدیران جوان، مدیران بهتری برای کسب و کارهای نوپا به شمار می‌روند.

     

    تعامل خوب داخل و خارج سازمان

    یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر خوب برای سازمان‌ها و کسب و کارهای نوپا را می‌توان برقراری ارتباط مناسب دانست. در واقع یک مدیر خوب باید بتواند تعامل بسیار خوبی را با دیگر اعضای شرکت و کارمندان داشته باشد. همین امر سبب می‌شود تا اطلاعات بیشتری را در خصوص ویژگی‌های کسب و کار خود به دست بیاورد. از یاد نبرید که تعامل با خارج از سازمان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این خصوص می‌توانید با ما همکاری داشته باشید. همچنین دانستن فنون مذاکره و مصاحبه از دیگر نیازهای یک مدیر برای مدیریت استارتاپ به شمار می‌رود. با توجه به تمامی موارد بیان شده، تقریباً تمامی کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند مدیریت یک استارتاپ را بر عهده بگیرند، به این نتیجه می‌رسند که باید روی توان مدیریتی خود بیشتر کار کنند و در این زمینه بیشتر زمان بگذارند. در نهایت این امر سبب می‌شود تا بتوانند مدیریت یک استارتاپ را به بهترین شکل انجام دهند.

     

    مهارت‌های لازم برای مدیریت کسب و کارهای نوپا از دیدگاه ماکان آریا پارسا

     

    زندگینامه این کارآفرین موفق ایرانی را در لینک زیر مطالعه کنید:

    ماکان آریا پارسا

     

    سخن پایانی

    مدیریت یک کسب و کار نوپا دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. در نظر داشته باشید که مدیران باید بتوانند در این خصوص اطلاعات، دانش و مهارت‌های فردی و گروهی خود را افزایش دهند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که یک کسب و کار بتواند به نتایج مطلوبی در زمینه کاری خود دست پیدا کند. در صورتی که قصد دارید به عنوان یک مدیر استارتاپ موفق شناخته شوید، می‌توانید در دوره‌های مدیریت که از سوی دکتر میثم شکری ساز ارائه می‌شود شرکت کرده و نتایج مطلوبی را کسب کنید. در نظر داشته باشید که این کار باعث می‌شود تا اشخاص بتوانند با دانش و اعتماد به نفس، یک کسب و کار جدید را خلق کرده و آن را مدیریت کنند.

     

    سؤالات متداول

    آیا مدیریت یک استارتاپ را می‌توان کار ساده‌ای دانست؟ خیر. به طور کلی می‌توان گفت که کار مدیریت در یک استارتاپ نیازمند آن است که شخص بتواند دانش لازم را در این زمینه داشته باشد.

    مهارت‌های لازم برای مدیریت یک کسب و کار نوپا چیست؟ اعتماد به نفس، توان مدیریت، توان مذاکره، توان تعامل، برنامه ریزی، علاقه و امکان ایجاد انگیزه در کارمندان را می‌توان از مهم‌ترین پیش نیازهایی دانست که برای مدیریت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

    چه کسی می‌تواند شما را برای مدیریت استارتاپ ها آماده کند؟ در این مورد می‌توانید نکات مهم و مهارت‌های لازم را از دکتر میثم شکری ساز دریافت کنید. به این منظور می‌توانید در دوره‌های ایشان ثبت نام کنید و یا به مطالعه کتاب‌های ایشان بپردازید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    برچسب‌ها:

    سعید عباسی

    دیدگاه‌ها

    کلیه حقوق برای وب سایت انتشارات پارسیان دانش پندار محفوظ میباشد.